Neuletyö - Knitwork 27 / 2020

Lilalla mentiin

Heippa. Olen neulonut tässä pari viikkoa nyt aika tiukasti noita Lumi Karmitsan KAL sukkia. Halusin saada ne valmiiksi ennen kuin ohje muuttui maksulliseksi ja sainhan minä ne :) Näistä sukista tulikin nyt varmasti yhdet kauneimmista kirjoneulesukista, jotka olen koskaan neulonut <3

En ainakaan muista toisia näin kauniita sukkia, vaikka itse nyt sanonkin. Nyt kun KAL on ohi ja ohje on siirretty Ravelryyn ja Hand Finnishedin sivuille, rohkenen julkaista näistä sukista täällä blogissa muutaman kuvan. 

20200625_181423_400x398.jpg

Väreissä lähdin liikenteeseen, mistäs muusta kuin lilasta, koska se on edelleenkin yksi mun tämän hetkisistä lemppareista ja halusin neuloa nämä sukat ihan itselleni :) Kavereiksi tälle värille valitsin valkoisen, vaalean harmaan ja tumman harmaan (Novita Nalle Noki). Minusta ne sopivat kivasti yhteen ja sattuivat omaan silmääni ainakin hyvin. 

Lankoina minulla oli näitä neuloessa siis Novitan Nalle siitä syystä että, minulla on aika mahdottomat pohkeet ja minun täytyy neuloa kirjoneulesukat vähän paksummilla langoilla, että niistä tulee minulle sopivat. Puikkoina minulla oli kuitenkin niinkin pienet puikot kuin 2.5 mm! ...?

20200710_114234_400x402.jpg

Täytyy sanoa, että tämä sukkamalli oli aika isotöinen tehdä ja haastoi kyllä kokeneemmankin neulojan ihan kiitettävästi, mutta lopputuloskin näyttää siltä. Upealta. Ainakin minusta. Näissä sukissa seikkailevat leijonat, linnut, puput ja sammakot sulassa sovussa ja taitaapa sukista löytyä muutama koppakuoriainenkin. 

Sukissa oli myös silmukoitavia kohtia jonkin verran, mutta nämä pienet yksityiskohdat ovat kuin piste ii:n päälle näissä sukissa :) Minulle tuo silmukoiminen ei ole ongelma, pidän siitä ja tykkään silmukoida sukkiin ja lapasiin aina välillä jotain kivaa. Toiset tykkää siitä ja toiset ei, makuasioista ei voi kiistellä. Vai mitä :)

20200710_114319_400x400.jpg

Jalopeuran puutarha sukat - Lion's garden socks
Koko, size: 38-40
Puikot, needles: 2.5 mm
Lankana, yarns: Novita Nalle
Suunnittelija, designer: Lumi Karmitsa
Ohje, pattern: Ravelry and Hand Finished

These socks are the most beautiful socks, I have ever knit. I love these colours, but those are my favorite colours anyway :)