Neuletyö - Knitwork 32 / 2020

Valitan huonoja kuvia. Lisätty tarkennetut kaaviot.

IMG_20200809_070154_600x600.jpg

Elokuista maanantaita sinne

Minun hyvän mielen palapeittoni on edistynyt tässä viikon aikana taas muutamalla palalla. Osa paloista ei ehkä aukea ulkopuoliselle heti, mutta voin kertoa sinulle mitä nämä palat minulle tarkoittavat :)

Ensimmäisenä sen enempää Suomifaniksi tunnustautumatta tein peittoon Suomipalasen. Olenhan Suomesta ja suomalainen. Tämä pala oli helppo silmukoida eikä sen tekemiseen mennyt paljon aikaa. 

kotimaa.jpg

Haluan tällä palasella kertoa tietysti sen, että tämä peitto on tehty suomessa ja että kotimaani ompi Suomi. Ei ole olemassa kotimaata rakkaampaa.

DSCN6906%20%282%29_400x400.jpg

Seuraavaksi tein oman version lähihoitajan lyyrasta. En tiedä, onko se oikeasti lyyra, mutta siksi minä sitä nyt kutsun :) Tämä pala liittyy tyttäreeni ja minulle tämä pala on rakastakin rakkaampi. Toivottavasti tuo tunne välittyy palasta sinnekin  <3

lahihoitajanlyyra.jpg

Lisäsin tuohon lyyran kehään hiukan lisää korkeutta tuohon kaavioon, että se olisi pyöreämpi. Tämä alla oleva kuva on silmukoitu ensimmäisen kaavion mukaan.

20200809_065604%20%282%29_400x391.jpg

Myös kolmas pala liittyy perheeseeni ja tarkemmin sanottuna vanhempiini. Olen suunnitellut tämän palan yhdessä äitini kanssa. Hän toivoi palaan syntymäkuntansa vaakunaa ja pari vuosilukua.

vaakuna.jpg

Tuo ympyrä ja nuoli on muuten raudan merkki. En tiennyt sitä itse ennen kuin googletin vaakunan ja luin siitä Wikipediasta. Minusta vaakuna onnistui paremmin kuin hyvin. 

20200809_065701%20%282%29_400x390.jpg

Viimeisenä palana tällä erää laitan tänne tämän Petteri Punakuonon. Tällä palalla on oikeastaan kolmekin merkitystä minulle. Ensinnäkin Lappi on minulle tärkeä paikka, toiseksi rakastan poroja ja kolmantena lempi joululauluni on, mikäs muukaan kuin Petteri Punakuono ;)

petteri.jpg

Olen piirtänyt tämän kaavion jo pari vuotta sitten neulomaani joulukalenteriin. Etsin kaavion eilen käsiini täältä blogista ja muokkasin sitä hiukan peittoon sopivammaksi :)

DSCN6909%20%282%29_400x400.jpg

Tältä tämä minun ajatukseni hyvän mielen palapeitosta nyt näyttää. Kuvittele tähän vielä 80 palaa lisää, niin palapeitto on valmis :) Tyttäreni on jo varannut tämän peiton itselleen, jos joskus aion luopua siitä <3

IMG_20200809_070716_850x850.jpg

Voi olla, että joudun laittamaan peittoon vielä jonkunlaisen vuoren, kun olen saanut sen valmiiksi. Mutta. Katsotaan sitä sitten. Vai mitä :)

So. Here are the next peaces: I'm from Finland, practical nurses lyre, my parents hometown arm and Rudolph the Rednose :) 80 peaces more to go. Ugh.