Neuletyö - Knitwork 36 / 2020

oldm7_850x293.jpg

No huomenta!

On lauantai aamu ja kello näyttää kohta seitsemää. Ajattelin yllättää teidät ja laittaa viikkopostaukseni tänne jo tänään :) Tästä aamusta mieleen tulivat omat aamutapani ja kysynkin nyt teiltä, onko teillä jotain tiettyä neulerutiinia. Hetkeä  päivästä, jolloin tartutte sukkapuikkohin ja neulotte. Kenties jonkun tietyn lemppari telkkariohjelman aikana tai ehkäpä bussissa matkalla töihin.

Minulla on tällainen hetki ja se sijoittuu aamuun. Minun aamuni eivät lähde käyntiin, jos en voi neuloa. Tämä aamuneulominen on minun tapani herätä uuteen päivään. Otan kahvikupin neulenojatuolini viereen ja uppoan tuoliin. Sitten tartun puikkoihin ja heräilen pikku hiljaa sukkapuikkojen kilistessä tasaista tahtia. Koen tämän hyvin rauhoittavana tapana.

Menenpä tämän aamurutiinini kanssa niinkin pitkälle, että jos minun täytyy olla jossain aamulla klo 8, herään sen verran aikaisemmin, että ehdin neuloa ennen lähtöä. Mutta. Minä olenkin niitä aamuihmisiä enkä elä enää ruuhkavuosissa. Lapseni ovat jo maailmalla ja minä asun yksin.

oldm5_400x400.jpg

Tästä päästäänkin näihin villasukkiin. Oldmaid for free -sukkiin. Suomennettuna tämä teksti tarkoittaa: Vanhapiika ilmaiseksi. Kuten taisin jo kertoa, niin ajatus näihin sukkiin lähti siitä, että olen ollut sinkkuna jo vuosia. Tarkalleen sanottuna niin pitkään, että olen alkanut pitää itseäni jo parkkiintuneena vanhana piikana, jolla ei ole toivoa :D

oldm2_400x533.jpg

Niinpä tuumin, että minut voisi antaa pois jo ihan ilmaiseksi :D Mikäpä olisikaan parempi paikka mainostaa tätä asiaa, kuin villasukan varsi. Niinpä suunnittelin nämä sukat. Nyt täytyy sanoa, että en etsi itselleni miestä näin blogin välityksellä, nämä sukat ovat tosiaan vitsi. Olen ihan tyytyväinen elämääni juuri näin, eikä minulla ole tarvetta kylkipönkiäiselle :) 

oldm6_400x533.jpg

Mitä muuta kertoisin näistä sukista. No. Ne on toteutettu kokonaan kirjoneuleena. Itse kuviot ovat helppoja ja yksinkertaisia. Lankana on 7 Veljestä. En tiedä vielä, laitanko nämä sukat sinne näyttelyyn esille. Minulla on vielä jonkin verran ideoita käyttämättä. 

Minulta puuttuu näistä vielä toinen sukka. Suunnittelin ja neuloin tällä viikolla toisetkin sukat, mutta niistä sitten myöhemmin lisää, siksi nämä jäivät vähän kesken. Aion neuloa tänään tälle sukalle parin. Sen jälkeen voin keskittyä taas johonkin muuhun.

oldm1_400x533.jpg

Ohjeita näihin sukkiin en nyt tänne laita, vaikka kaaviot ja muut löytyvätkin koneelta. Nämä sukat pitäisi ensin koeneuloa, eikä minulla satu olemaan koeneulojia saatavilla. Kiva kun jaksoit lukea taas juttuni ja oikein kivaa lauantaita sulle. Se lupasi vielä täksi päiväksi aurinkoista ilmaa :) 

Old maid for free sukat - socks
Koko, size: 39
Puikot, needles: 3.5 mm
Lankana, yarns: Novita 7 Veljestä
Langanmenkki noin, weight about:150 g
Suunnitellut, design: Kikiliakii

These socks have made by a joke. I have been alone so long, that if somebody want me for free, come and get :D ...and this really was a joke :)