HISTORIAN HAVINAA 6

otsakebansku_850x291.jpg

HEVIä meininkiä

No hei pitkästä aikaa! Olen pitänyt tässä taukoa neulomisesta ja miettinyt mitä laittaisin tänne blogiin, kun minulla ei ole jemmassa juurikaan uusia sukkatöitä. Syy tähän taukoon on ollut se, että oikea olkapääni on kipeä ja minun on pakko  lepuuttaa sitä :/

Ja kyllä. Se on tullut ihan neulomisesta B) Olen ollut nyt ilman sukkapuikkoja ja lankaa kolme päivää ja täytyy sanoa, että tiukkaa on tehnyt. Päivissä on ollut yht'äkkiä paljon enemmän aikaa. Tartuinkin eilen paremman puutteessa imuriin ja moppiin ja olen siivonnut kotona nyt vähän paremmin :)

tomaatit_400x421.jpg

Tänä aamuna olkapää on tuntunut jo paljon paremmalta, kun malttaisin vaan antaa sen parantua nyt kuntoon. Onkin siis arkistojen aarteiden aika. Minulla oli tässä pari vuotta sitten aika, jolloin olin innostunut HEVI- ja eläinaiheisista sukista. HEVI tarkoittaa tietysti hedelmiä ja vihanneksia.

Minua kiehtoi silmukoiden jäljittely, joka oli siihen aikaan vielä "uusi" tekniikka villasukkien viimeistelyssä ja jakoi neulemaailman porukkaa tosi vahvasti kahteen joukkoon. Niihin, jotka vihasivat sitä ja niihin, jotka rakastivat sitä. Itse kuulun vieläkin tuohon jälkimmäiseen ryhmään eli pidän siitä.

hiiret_400x400.jpg

Niin neuloin tekniikasta innostuneena parikymmentä (!) sukkaparia, joille annoin kirjaimellisesti kasvot. Sen lisäksi, että puhalsin nämä sukat henkiin, kirjoitin niihin huvikseni pienet runot. Näistä sukista riittäisikin juttua vaikka kuinka paljon, mutta laitan nyt tämän postauksen loppuun vain linkit näihin sukkiin :) 

Näitä sukkia oli kiva neuloa ja ideoida. Sukista löytyykin kaikenlaisia hedelmiä, vihanneksia ja muutamia tuttuja eläimiä. Sukkasarjassa on myös sukkaextra, jossa on jotain muutakin. Lankoina näissä sukissa on ollut 7 Veljestä lanka ja jos en aivan väärin muista, puikot 3.5 mm. 

kurkut_400x400.jpg

Sukat ovat itsessään tosi yksinkertaisia ja niiden jippona onkin pääasiassa kasvot sekä runot. Runot eivät ole tosiaankaan häävejä, mutta näytän nyt nekin, kun ne on postauksiin kirjoitettu. Nämä sukat on ihan kivoja mutta ne runot - ASH.

Sukkia 1

https://kikiliakii.vuodatus.net/lue/2018/10/vallattomat-naisten-sukat-part-3

Sukkia 2

https://kikiliakii.vuodatus.net/lue/2018/10/naisten-sukkia-part-2

Sukkia 3

https://kikiliakii.vuodatus.net/lue/2018/10/naisten-sukkia-part-3

Sukkaextra

https://kikiliakii.vuodatus.net/lue/2018/10/naisten-sukkia-extra