Neuletyöt - Knitworks 1 + 2 / 2021

EDIT. Lisäys postauksen lopussa.

kopkop1_850x273.jpg

No moikka :)

Se on aika polkaista tämän vuoden neulelaskuri käyntiin ja laittaa tänne blogiin tämän vuoden ensimmäiset neuletyöt. Minulla on tarkoitus jatkaa tämä tammikuu samoilla linjoilla kuin juuri ennen jouluakin, eli neuloa lapsille kaikenlaisia lapasia. Olen törmännyt jo monenlaisiin kiusauksiin neuloa jotain muutakin, mutta olen pitänyt toistaiseksi pääni tässä asiassa.

...jo peräti kokonaisen viikon ajan :D Tämähän oli yksi minun uuden vuoden lupaukseni: olla hyppimättä asiasta toiseen niin paljon. Mutta. Kun. Noita ihania KALeja ja MKALeja ja muuta on tarjolla niin paljon. Kiusaus on silloin ihan mahdottoman suuri ja käsiä minulla on vain kaksi.

Minun tekisi kovasti mieli neuloa esim. Mia Sumellin (Sullavikat) välipäiväpätkiksen Lupaus -sukat. Ne ovat todella upeat, mitä olen kuvia facebookissa katsellut. Suosittelen siis lämpimästi niitä, jos haluat aloittaa vuotesi upeilla sukilla. Ohje löytyy Mian Sullavikat blogista pätkittäin julkaistuina ja ilmeisesti pysyvätkin siellä ilmaisina.

kopkop11_400x400.jpg

Itse olen jatkanut siitä mihin ennen uutta vuotta jäin ja neuloin vuoden ensimmäisinä tuotoksina tällaiset koppikset eli koppakuoriaislapaset. Voi ne tosin olla jotkut muutkin ötökät, jos niin haluaa :)  Tein näistä kaksi eri versiota, vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset.

kopkop4_400x396.jpg

Nämä vaaleanpunaiset koppikset olivat kokeilu ja ne eivät suoraan sanottuna onnistuneet aivan täysin. Muokkasinkin kaaviota ja neuloin uudet isommat koppikset vaaleansinisinä. Uskon kuitenkin, että joku lapsi haluaa antaa näille vaaleanpunaisillekin koppiksille uuden kodin kaikesta huolimatta <3

 kopkop2_400x400.jpg

Olen neulonut nämä lapaset kokonaan kirjoneuleena eli niistä ei löydy silmukoituja osia. Lankoina käytin Gjestal Maijaa, joka vastaa suurin piirtein Novitan Nallea. Novita Nallesta ei löytynyt sopivaa vaaleansinistä lankaa juuri nyt, niinpä tein valintani sen mukaan. Puikot ovat kokoa 2.5 mm.

kopkop8_400x404.jpg

Jos noita tuntosarvia jatkaisi alaspäin, niistä saisi helposti kissan korvat. Minusta ne ainakin näyttävät ihan siltä :) En kuitenkaan aio tehdä nyt toisia kissalapasia ainakaan ihan heti. Olen luonnostellut Excelissä leppislapasia ja odotan että pääsen neulomaan niitä. Ne neulon Nallesta, sillä minulla ei taida olla varastossa juuri nyt kirkkaanpunaista Maijaa.

kopkop6_400x400.jpg

En malttanut neuloa vielä näihin koppiksiin peukaloita, joten se tulee olemaankin tämän illan homma. Kämmenpuoli lapasesta näyttää tältä (kuva alla). Siellä on ihan yksinkertaista peruskuviota. Peukalot neulon ihan vain tumman ruskeina.

kopkop9_400x534.jpg

Näin on tämä vuosi korkattu ja voihan nenä. Olen neulonut nyt vuoden vaihteessa jo 8 paria lapasia lapsille :) Hieno homma. Vaikka nuo vaaleanpunaiset lapaset eivät onnistuneetkaan, niin voihan se olla, että tuunaan niitä vielä jotenkin. Täytyy miettiä asiaa. 

Lämmöllä, Kikiliakii

Koppikset - Beetles mittens
Koko, size: 3-5 / 6-8 vuotiaat/yrs old
Puikot: 2.5 mm
Lankoina, yarns: Gjestal Maija
Langanmenekki, weight: 45 / 50 g
Ohje, pattern: Kikiliakii

Hi! And happy new year to you! I started my knitting year by childrens mittens. So. Here are the first ones, beetles mittens :)

EDIT. Lisäys.

Hei vielä, muokkasin nyt hiukan noita vaaleanpunaisia koppiksia ja silmukoin niihin punaisia raitoja. En tiedä paransiko vai huononsiko se nyt näitä lapasia, mutta tässä kuva niistä :)

kopkop12_400x410.jpg