Neuletyö - Knitwork 4 / 2021

DSCN7537%20%282%29_850x307.jpg

No huomenta sinne :)

Mitä sulle kuuluu just tänä aamuna?

Olen itse herännyt jo viideltä ylös kirjoittelemaan teille kuulumisia. Kun aika on kortilla, niin sitä on vain otettava silloin jostain ja mistäs muusta sen ottaisi, kuin yöunista. Mutta. Olen nukkunut ihan hyvin, eikä minua väsytä, joten kaikki on hyvin. Uusi päivä voi siis alkaa.

Minun aamuni on alkanut muutenkin oikein hyvin :) Näin äsken Facebookissa kuvan suunnittelemistani "Hiiri Piiperoisen sukista". Joku oli tehnyt tulevalle lapsenlapselleen ohjeellani sukat :) Minusta tuntui tosi ihanalle nähdä omat luomukseni jonkun toisen tekemänä! Sukat oli supersöpöt <3 

t%C3%B67_400x400.jpg

Sitten asiaan. Teen nyt pienen juonipaljastuksen, jonka kaikki jo kuitenkin tietävät muutenkin. Kun kirjoitan tätä postausta, neulon jo jotain muuta. Postaan tänne kuitenkin kaikki neuleeni siinä järjestyksessä, kuin ne ovat valmistuneet. Olen sen verran pedantti ihminen, että minun on tehtävä se, vaikka muuten elämässäni vallitseekin lähes aina sellainen järisyttävä luova kaaos :) 

t%C3%B64_400x400.jpg

Koska näiden lapasten neulomisesta on kulunut jo tovi aikaa, en keksi näistä oikein mitään sanottavaa. Ne fiilikset ja ajatukset, joita minulla on ollut näitä tehdessä, ovat jo hävinneet jonnekin. Sen voin kuitenkin kertoa, että nämä on neulottu leppislapasten ohjeella. Olen vain vaihtanut näissä värit punaisesta ja mustasta pinkkiin ja keltaiseen.

t%C3%B66_400x400.jpg

Sen lisäksi tuunasin hiukan lapasta silmukoimalla, koska minusta tuo lapanen kaipasi vielä jotain extraa. Jos katsot yllä olevaa kuvaa, niin tuo silmukoimaton Täplikäs näyttää hiukan tuimalle sellaisenaan. Yritinkin häivyttää tuota tuimaa ilmettä lisäämällä Täplikkään silmiin ja sarviin vähän väriä turkoosilla.

t%C3%B65_400x400.jpg

Työnimi näillä lapasilla on muuttunut monta kertaa. Lopulta päädyin "Täplikkäisiin", kun en muutakaan kutsumanimeä keksinyt. Lankoina näissä on ollut Novita Nalle ja Gjestal Maija.

Lämmöllä, Kikiliakii

Täplikkäät - Spotted mittens
Koko, size: 6-8 vuotiaat/yrs old
Puikot, needles: 2.5 mm
Lankoina, yarns: Novita Nalle ja Gjestal Maija
Langanmenekki, weight: 50 g
Ohje, pattern: Kikiliakii

These "Spotted mittens" have the same pattern as those ladybug mittens, which I knitted earlier.