Neuletyö - Knitwork 10 / 2021

naturis2_900x351.jpg

No heippa taas. Kuten olen joskus varmaan kertonutkin, minulla ei ole tapana ottaa täällä blogissa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, vaan keskityn täällä ihan vaan neulomiseen. Nyt olen kuitenkin neulonut tällaiset kantaa ottavat sukat. Hmmm.

Ajatus näihin sukkiin lähti tuosta Novitan Majakkasaari Merilevä -langasta, joka ainakin minusta on ollut tosi hankala lanka sen takia, että sille on ollut tosi vaikea löytää kaveriksi sopivaa yksiväristä lankaa. Tämä ruskea ja merilevä -väriyhdistelmä löytyi ihan vahingossa. 

naturis4_400x461.jpg

Olin jo luopunut toivosta löytää tälle langalle paria. Kun heitin sitten tuon Merilevä kerän lopulta lankakorin päälle, se tipahtikin ruskean 7 Veikan viereen. Niin tuijotin noita lankoja hetken verran ja sitten minulla välähti (kerrankin :D ). Nämähän ne  sopivat yhteen! 

Niin löysin tämän väriyhdistelmän ihan vahingossa, minäkin. Kun koeneuloin pätkän sukkaa näillä väreillä totesin, että nämä suorastaan vaativat päästä luontosukiksi ja kun en muutakaan keksinyt, piirtelin Excelillä tämän kyseisen sukkamallin. Tuo Nature is the future tarkoittaa suomeksi sitä, että luonto on tulevaisuus. 

naturis6_400x400.jpg

Kaipa se pitää ihan paikkansa. Tuon tekstin olisi voinut jättää sukista poiskin ja neuloa noita luontoaiheisia kuvioita sukan ympäri, mutta olin syksyllä innostunut neulomaan sukkiin tekstejä. Olen neulonut toisen sukan siis jo syksyllä valmiiksi ja jättänyt sen kaappiin lepäämään.

Nyt löysin tuon sukan kaapista ja neuloin sille parin. Tässä lähikuvaa taas kiilakavennuksista. Ne onnistuivat taas oikein hyvin. Kyllä se niin vaan on, että harjoitus tekee mestarin :)

naturis1_400x393.jpg

Minusta tämä väriyhdistelmä on tosi herkullinen ja sopii luontoihmisen sukkiin tosi hyvin. Tätä minun käyttämää ruskeaa 7 Veikkaa ei ole juuri nyt tuotannossa, se on vähän vanhempaa sorttia (150 g kerä), niin en osaa nyt sanoa, mistä sitä saisi.

naturis3_400x533.jpg

Uusi käsityöverkkokauppa

Maanantaina aukeaa muuten uusi käsityöverkkokauppa LOV!T. Siellä voi ostaa ja myydä kotimaisia käsitöitä. Laitoin itse sinne myyntiin nyt muutamia lapasia ja sukkia, kun minua pyydettiin sinne mukaan :) Maksan tuotteitteni hinnasta luonnollisesti verot ja kaikki muut kulut.

Ajattelin kokeilla tätä nyt kuukauden verran. Laitan tähän alle linkin sivulle. Verkkokauppa avaa ovensa nyt maanantaina 1. helmikuuta noin kello 10. Käy ihmeessä kurkkaamassa millainen kauppa on, odotan itsekin jännityksellä, miltä verkkokauppa valmiina näyttää :)

https://www.lovitkauppa.com

Instasta LOV!T löytyy nimellä: @lovitkauppa

Lämmöllä, Kikiliakii

Nature is sukat / Nature is woolsocks
Koko, size: 39
Puikot, needles: 3,5 mm
Lankoina, yarns: Novita 7 Veljestä ja Majakkasaari Merilevä
Langanmenekki, weight: 150 g
Ohje, pattern: Kikiliakii