Neuletyöt - Knitworks 5 + 6 / 2021

p%C3%B6r6_850x346.jpg

No heippa hei :)

Postaan tänne blogiin nyt vimpat lasten lapaset tältä erää. Olen siirtynyt neulomaan pienen tauon jälkeen taas kirjoneulesukkia ja voi että, se on tuntunut mukavalta puuhalta. Ennen kuin siirryn niihin, kertoilen teille näistä vimpoista lapasista jotain.

Nämä pörriäiset syntyivät puolivahingossa värikokeilun yhteydessä. Esikuvana näille pörriäisille ovat toimineet ampiaiset. Halusin neuloa lapsille ampparilapaset, mutta koska ensimmäinen väriyhdistelmä ei oikein toiminut, vaihdoin värejä ja niin näistä tulikin pörriäiset.

p%C3%B6r1_400x396.jpg

Heti ensimmäiseksi pitää sanoa, että nuo valkoiset härpäkkeet pörriäisen selässä ovat siivet. Äitini luuli niitä ensin ruseteiksi, kun lähetin hänelle kuvan lapasista nähtäväksi. Mutta ei. Kyllä ne ovat ihan siivet, jos oikein jaksaa pinnistää :)

Itse pidän noita siipiä ihan hyvin onnistuneina ja väritkin näissä lapasissa ovat kivat. Ainakin minun mielestäni. Onhan minun lempparivärini vieläkin se liila. Oranssin väriset lapaset olivat äitini ehdotus.

p%C3%B6r4_400x400.jpg

Olen saanut nyt kuukauden aikana aikaiseksi 12 paria lasten lapasia ja olen hippusen ylpeä itsestäni siksi, että olen jaksanut keskittyä samaan juttuun näinkin pitkään. Aloitin näiden lapasten neulomisen jo joukuussa.

Nyt olen ajatellut jättää nämä lasten lapaset lepäämään ja siirtyä seuraavaan proggikseen. Minulle on tapahtunut nimittäin jotain kivaa ja yllättävää, mutta kerron siitä sitten myöhemmin vähän lisää ;) 

p%C3%B6r3_400x403.jpg

Näitä pörriäisiä on ollut mukava neuloa ja kaaviotkin onnistuivat pienien viilauksien jälkeen ihan kivasti :) Lankoina näissä on käytetty taas Novitan Nallea ja Gjestal Maijaa. Tuo Maija lanka on vähän sileämpää, pehmeämpää ja ehkäpä liukkaampaakin lankaa kuin ihan Nalle. Itse tykkään käytellä Maijaa, sillä siitä löytyy tosi montaa eri väriä.

p%C3%B6r5_400x400.jpg

Olen neulonut nämäkin lapaset taas ihan kirjoneuleena, mutta silmukoinut silmät ja tuntosarvien päät valkoisella langalla. Minusta ne sopivat hyvin lapasiin näin ja silmätkin tulevat paremmin esille. 

Aion palata vielä jossain vaiheessa takaisin näiden lasten lapasten pariin ja tehdä niitä vielä lisää tämän vuoden aikana :) Jos vaikka sitten syksyllä laittaisi lahjoituspaketin jonnekin menemään. 

p%C3%B6r2_400x405.jpg

Nyt toivottelen sulle oikein kivaa päivää, se lupasi ainakin tänne etelään taas paljon lisää lunta :) 

Lämmöllä, Kikiliakii

pörriäiset - childrens mittens
Koko, size: 3-5 / 6-8 vuotiaat/yrs old
Puikot, needles: 2.5 mm
Lankoina, yarns: Novita Nalle ja Gjestal Maija
Langanmenekki, weight: 45 / 50 g
Ohje, pattern: Kikiliakii

These mittens was born, when I tried to knit a bee mittens. If you use your imagination, you can see the wings on their back :) Have a nice day! Here in Finland we have a snowstorm just right now :)