Neuletyö - Knitwork 15 / 2021

ill3_900x262.jpg

Heippa sinne

Lomat on lusittu ja on aika kirjoitella taas tänne blogiin. Olen unohtanut laitella tänne taas muutamia päivityksiä kaiken muun tekemisen keskellä. Niinpä kerron teille nyt jotain näistä jäätelön näköisistä sukista <3

Ajatus näihin sukkiin lähti taas, mistäs muusta kuin väreistä, jotka ovat muuten jotain Novitan uudempaa tuotantoa. Olen huomannut tässä ajansaatossa, että sytyn aika usein juuri väreistä ja saan niistä ideoita sukkiin.

Joskus joku tosi makea väriyhdistelmä voi saada ideat liikkeelle ja synnyttää oivalluksia. "Hei. Tästähän saisi tällaiset sukat ja tästä tällaiset". Sitten. Joskus taas. Kuten pörriäisten kanssa nyt kävi, päässäni ei syty minkäänlainen lamppu eikä valo, vaikka kuinka yrittäisi :D

DSCN8176_533x400.jpg

Olenkin nyt tänä keväänä ihastunut pastellisävyisiin lankoihin. Harmi vaan, etten ole käyttänyt niitä niin paljon, että osaisin vielä yhdistellä niitä tuosta noin vaan näppärästi. Minun täytyy vähän harjoitella sitä taitoa. Olen huomannut, että minulla on aika värikäs tyyli käyttää värejä, noin niin kuin loppupeleissä.

Saatan sekoittaa sukkien joukkoon kyllä pastellisävyjäkin, mutta että tekisin kokonaan pastellisävyiset sukat, on minullekin aika uutta. Niinpä ajattelin kokeilla sitä nyt näissä Illuusiot sukissa ensi alkuun näin varovasti. Halusin kokeilla, miltä nämä sukat näyttäisivät pastellin värisinä.

ill4_400x533.jpg

Ja tässähän nämä nyt ovat. Minulle näistä sukista tulee mieleen ihan minttu- ja mansikkajäätelö suklaisella tvistillä. Nam. Kesää odotellessa siis :) Lisäväriksi silmukoin sukkiin vielä pinkin väriset sydämet. Minusta sukka kaipasi jotain pientä väripläjäystä. Olkoon ne vaikka nyt sitten vadelmia jäätelöannoksen päällä :)

ill2_533x400.jpg

Nyt minun pitäisi neuloa tälle sukalle vielä pari. Jos en tee sitä nyt ihan heti, niin viimeistään silloin, kun joku lähipiiristäni täyttää vuosia tai on muuten sellaisen muistamisen paikka, että tämäkin pariton sukka löytää uuden kodin <3

Kivaa keskiviikkoa sinne!

Lämmöllä, Kikiliakii

Illuusiot - Illusions
Koko, size: 38-39
Puikot, needles: 3 mm
Langat, yarns: Novita Nalle
Langanmenekki noin, weight about: 110 g
Suunnitellut, design: Kikiliakii
Ohje, pattern: lankajengi.fi