Neuletyö 33 / 2021

js1_850x267.jpg

Älä tule paha sukka, tule hyvä sukka

Heipsansaa! Se on pikkulauantai. Täällä Turun liepeillä satelee vettä lähes kaatamalla juuri nyt. Olen tässä perjantain jälkeen ehtinyt neuloa jo kaksi uutta versiota joulusukkani varresta ja nyt olen (itse) tyytyväinen viimeisimpään tuotokseen. Luulen, että siitä syntyy nyt vihdoinkin kokonainen sukkapari 😊

Kuten uhkasin, päätin kokeilla sukan päälle vähän toisenlaista kuviota, eli sellaista graafisempaa ilmettä. Niin istuin excelini ääreen ja muokkasin hiukan mallia. Olin siinä vaiheessa aika tyytyväinen uuteen tuotokseeni, mutta minua kalvoi silti pieni epäilys. Olisiko tämä uusi versio sittenkään parempi kuin ensimmäinen. Päätin kuitenkin kokeilla sitä.

js6_533x400.jpg

Kun olin saanut varren valmiiksi, laitoin huvikseni nämä kaksi sukkaa vierekkäin nähdäkseni miltä ne oikein näyttävät. Niin kuvasin sukat ja tässä alla on lopputulos. Yllättäen tuo ensimmäinen mökkiversio näyttikin ihan kauniilta sukalta. Nyt olen sitten jumissa näiden kahden sukkamallin kanssa.

En tiedä kummat sukat tekisin valmiiksi. Mökkisukalta puuttuu pari ja lumihiutaleversio on jämähtänyt kantapään kohdalle. Tuntuu, etten saa sitä neulotuksi. Täytyy sanoa, että tällainen sooloilu on loppujen lopuksi aika rasittavaa. Olen jäänyt nyt jumiin kahden sukkamallin väliin, enkä osaa päättää mitä teen.

js2_400x533.jpg

Ajatus siitä, että neuloisin molemmille parit, on hiukan tuskastuttava. Siinä on iso homma ja valmista pitäisi tulla heti, jos minua yhtään tuntee :D Niinpä huokasin syvään, nielin ylpeyteni ja päätin kokeillakin suunnitelmaa C, kun sellainen tuli mieleen.

Ajattelin siis aloittaa vielä yhden kerran aivan alusta ja neuloa sukat kokonaan uudestaan. Nämä kaksi ensimmäistä versiota ajattelin laittaa paikkaan X villasukkien hautausmaalle, eli kaapin perukoille jemmaan.

IMG_20210824_152216%20%282%29_400x400.jp

Niin vaihdoin punaisen langan siniseen ja ajattelin kokeilla sitä. Ihan vaihtelun vuoksi ja siksi, että punainen väri tuli jo korvista ulos. Muokkasin myös hiukan alkuperäistä kaaviota vielä kerran ja tein sille pienen kasvojen kohotuksen. Nyt, kun olen saanut sukan varren neulottua, se näyttää ja tuntuu itseasiassa ihan hyvältä. En siis kadu päätöstäni. Neuleintonikin palasi ja pääsin neulejumista eroon.

js8_400x400.jpg

js7_400x400.jpg

Tilasin muuten viime viikolla lanka-alesta muutaman kerän Austermann Step -lankaa kokeiluun ja hain ne maanantaina postista. Värit valitsin sen mukaan, mitä ei lankavarastosta vielä löytynyt. Ajattelin yhdistää tätä lankaa Novita Venlan, Arwettan ja Socki Finen kanssa, niissä kun on lähes sama koostumus ja vahvuus.

Minun on melkein pakko tehdä näin, koska eri lankamerkkien värikartat ovat tosi rajallisia ja olen itse tosi tarkka väreistä. Tämä Austermann Step tuntuu ainakin käteen tosi pehmeältä langalta verrattuna esimerkiksi Socki Fineen. Socki Fine on näistä ehkä se kaikkein karhein lanka.

IMG_20210824_152101__01_400x400.jpg

Olenkin ajatellut upottaa tuota Socki Finea nyt neuleisiin noiden vähän pehmeämpien lankojen joukkoon. Yritän neuloa ne nyt pikkuhiljaa pois, sitäkin kun piti joskus ostaa, halvalla kun sai. En kuitenkaan halua nyt moittia Socki Finea sen enempää, se on lanka muiden joukossa.

Tuumaillen, Kikiliakii

Joulusukkakokeilu C
Koko: 38-39
Puikot: 2,5 mm
Lankoina: Arwetta classic ja Socki Fine
Suunnittelija: Kikka Kikiliakii Virolainen

P.S. Ilmoitusasiaa.

Blogini siirtyy 1.9. alkaen uudelle blogialustalle eli siirryn bloggailemaan toiseen paikkaan. Koordinaatit uuteen blogiin löytyvät tästä alta ja laitan ne myös Instaan. Blogin nimi säilyy kuitenkin ennallaan. Tervetuloa siis seuraamaan minua uusiin tiloihin! https://kikiliakiineuloo.blogspot.com/