Neuletyö 31 / 2021

pi1_850x385.jpg

No heippa. Millaiset ilmat siellä on missä oletkin juuri nyt? Itse heräsin aamulla kovaan ukkoseen ja ensi ajatukseni oli, että onneksi on sunnuntai, eikä minun tarvitse lähteä tänään minnekään. Sitä seurasi taas ajatus siitä, että koska on sadepäivä, voin ihan luvan kanssa uppoutua lempiharrastukseni pariin – eli neulomiseen.

Sitä ei kukaan varmaan arvannutkaan :D

Nyt ikkunan läpi kurkistaakin sitten jo aurinko, mutta luulen, että se on vain väliaikainen ilmiö tänään. Minulle sillä ei ole kuitenkaan väliä, olen pyhittänyt tämän päivän käsitöille ja käsitöille <3 Se on harvinaista herkkua. Kuten kerroinkin viime postauksessa, ajattelin suunnitella seuraavaksi jouluiset sukat.

pi5_400x533%20%282%29.jpg

Tarkemmin määriteltynä piparkakun väriset sukat, jotka on koristeltu eri värisillä tomusokerikuvioilla. Nam. Päätinkin lähestyä tätä aihetta vähän eri kulmasta, kuin mitä on totuttu näkemään. Tai enhän minä tietenkään tiedä, onko näinkin jo tehty. Tässä joka tapauksessa minun versioni piparkakkusukista 😊

pi4_400x400.jpg

Itse kuvioiden piirtäminen ei vienyt kauankaan aikaa, mutta kiilakavennusten piirtäminen jalkapohjaan tuotti hiukan päänvaivaa. Halusin kokeilla näissä sukissa nimittäin uutta tekniikkaa eli kiilakavennusten neulomista jalkapohjaan. Ajatuksen siihen sain Jaana Talvitien facebook postauksesta, jossa hän esitteli näin neulotut sukat. Halusin kokeilla sitä myös itsekin.

pi3_400x400.jpg

Minulla ei ollut ohjetta noiden kiilakavennusten tekoon, mutta ne oli pienellä pähkäilyllä helpot tehdä. Tuon ajatuksen piirtäminen kaavioon olikin taas sitten ihan toinen juttu B) Minulla meinasi nyrjähtää aivot, kun mietin, miten päin nuo kavennukset piirretään kaavioon. Uskon kuitenkin, että onnistuin siinä 😊

Nyt tarvitsisinkin jonkun rohkean neulojan, joka uskaltaisi testineuloa nämä sukat. Jos siis haluat neuloa itsellesi tällaiset hauskat Piparkakkuset, niin laita sähköpostia tulemaan, niin laitan ohjetta sinnepäin 😊 Vastineeksi toivon vain  palautetta ohjeesta ja jonkun kivan kuvan valmiista sukista 😊 Kuva jää minun omiin arkistoihini.

Sähköpostini on: [email protected]

pi6_400x533.jpg

Tässä yllä vielä kuva sukista mun XXL kokoisissa jaloissani. Siitä kohdasta, jossa kiilakavennukset normaalisti ovat, tuli minusta siisti. Aion jatkossakin käyttää tätä uutta oppimaani tekniikkaa sukkien suunnittelussa ainakin silloin tällöin. Näistä sukista tuli kivat ja ne istuvat jalkaankin ihan ok.

IMG_20210815_102111%20%282%29_400x400.jp

Tämän verran minulta jäi 100 gramman 7 Veikka kerästä jäljelle näiden sukkien neulomisen jälkeen. Tasan 5 grammaa. Tässä tapauksessa tuo yksi ruskea kerä riitti juuri ja juuri näihin sukkiin 😊

Piparkakkuisin terkuin, Kikiliakii

Piparkakkuset
Koko: 38-39
Puikot: 3,5 mm
Lankoina: 7 Veljestä
Langanmenekki: noin 140 g

Suunnittelija: Kikka Kikiliakii Virolainen
Ohje: Ei ohjetta.