Laskelmia

Tein tuossa ennen joulua ihka oman lankainventaarion. Minua rupesi kiinnostamaan paljonko minulla on ensinnäkin lankaa kaapissa ja hui hirvitys: Paljonko niissä on oikeasti rahaa kiinni. Niinpä tein nopsan laskelman siinä samalla, kun siivosin lankakaappeja.

Kun sitten ynnäsin kaikki luvut yhteen, meinasin lentää pyllylleni. Minulla on lankoja kaapissa 564 euron edestä ja tämä on arvio. Se on aika iso summa rahaa. Voisi jopa ajatella, että minullahan on omaisuutta.

Siinä samalla tuli laskettua, paljonko minulla on lankaa grammoina. Minulla on tällä hetkellä 14,5 kiloa lankaa. Yhteensä 201 lankakerää. Sinänsä se ei ole nyt niin paljon, jos ajattelee näin, että yhteen naisten sukkapariin menee 100 g lankaa.

Tästä lankamäärästä saisi neulottua 145 naisten sukkaparia. No. Sen pystyisi vielä neulomaan vuodessa pois, jos haluaisi. Tilanne ei siis ole vielä aivan toivoton, mutta kyllä nämä aika suuria lukuja ovat ainakin minusta.

DSCN3518_400x400.jpg

Lupaus

Mitä aion sitten tehdä asian hyväksi. En yhtään mitään. Minulla on tapana kierrättää lankoja, ne eivät siis seiso kaapissani vuosia, vaan käytän niitä tarpeen mukaan koko ajan pois. Kun yksi kerä loppuu, ostan vasta sitten toisen lisää. 

Minun lankakaapissani kauhun tasapaino pysyy näin siis vakiona vuodesta toiseen. Ja minä olen aika tyytyväinen tähän pieneen lankavarastooni. Sieltä löytyy aika kattavasti koko värien skaala, josta on sitten helppo ottaa sopivan väriset langat kuhunkin neuleprojektiin.

Minä rakastan värejä, minä rakastan lankoja ja minä rakastan neulomista. Se on minun harrastukseni ja harrastukset maksavat. Tässä maailmassa ihmiset laittavat rahaa paljon pahempiinkin asioihin kuin neulominen on. Mutta.

Jotain minäkin aion kuitenkin luvata nyt uutena vuotena. Aion kirjata ensi vuonna ylös, kuinka monta paria sukkia neulon vuodessa. Vuoden päästä onkin sitten mielenkiintoista nähdä, olisinko voinut neuloa kaikki lankani pois vuoden aikana, jos olisin halunnut.

Oikein mukavaa ja uusien ideoiden täyttämää vuotta 2019 ! :)

Kikiliakii kuittaa tältä vuodelta tähän.