Iik kuinka ihanaa

Pääsin käymään pari viikkoa sitten elämäni ensimmäisen kerran Virossa Tallinnassa sekä Karnaluksissa, josta kaikki niin kovasti puhuvat <3 Kävimme siellä päiväreissulla ja tämä oli minulle oikea unelmien matka. Laitan tähän jonkun kuvan reissusta, kuvien ottamiseen oli lupa.

Ulkoa päin Karnaluks on hyvin vaatimaton valkoinen iso rakennus ja ilman navigaattorin apua emme olisi osanneet perille. Kun pääsimme pihalle, etsimme hetken aikaan sisäänkäyntiä, sekin oli hyvin vaatimaton. Kun sitten astuimme itse kauppaan minulle tuli sellainen olo, että kuolin ja pääsin siellä taivaaseen. Neulojan taivaaseen :)

IMG-20190616-WA0000_350x467.jpg

Kauppa oli täpötäynnä käsityötarvikkeita ja kahdessa kerroksessa. Langat olivat yläkerrassa kaikkine neule- ja virkkaustarvikkeineen. Sieltä löytyi kaikki mahdollinen, mitä käsityöntekijä tarvitsee ja siellä oli todellakin edullista. 

Minulle reissusta tarttui käteen Alizen vauvalanka, jossa oli sellaisia värejä, joita ei Suomesta saa (?). Hamstrasinkin sitten tätä lankaa muutaman kerän. Hintaa langalla oli 1,25 e kerä ja siihen tuli pieni arvonlisävero päälle. Minusta tämä lanka oli aika edullista.

Tämä lanka on kuulemma tunnettu turkkilainen vauvalanka ja se kestää konepesunkin, vaikka vyötteessä suositellaan käsinpesua. Langassa on 40% villaa, 40% akryylia ja 20% bambua. Bambu ja villa on hyvä juttu, mutta hiukan tuo akryyli mietityttää minua. Noh. Kyllä kai tämä ihan hyvä lanka on.

20190626_103919%20%282%29_350x350.jpg

Näistä langoista on hyvä neuloa nyt TYKSiin niitä vauvansukkia. Alla on kuva siitä, mitä sieltä sitten ostin. Kuvan lankojen määrän voi kertoa heti kolmella, tässä eivät ole kaikki langat. Lankojen lisäksi ostin puikkostopparit, vähän  silmukkamerkkejä ja edullisia eri kokoisia sukkapuikkoja. Nyt minulla on millä neuloa :)

20190616_090917%20%282%29_400x400.jpg

Nyt minulla on sitten niin paljon vauvalankoja, etteivät ne enää mahdu piirongin laatikkoon. Minun täytyy laajentaa säilytystiloja, langoista kun en voi tietenkään luopua :D

20190626_104004%20%282%29_400x400.jpg

Sellainen reissu oli se. Oli kiva päästä näkemään Tallinnaa ja käydä Karnaluksissa. Uutta matkaa en ole kuitenkaan suunnittelemassa nyt heti, ehkäpä menen käymään Virossa uudestaan joskus vuoden päästä :)