Neuletyö 24 / 2021

otsi1_850x249.jpg

Sukkaa pukkaa taas

Heippa ja oikein ihanan aurinkoista sunnuntaita sinne! 😊 Täällä ovat sukkapuikot alkaneet heilua taas tasaiseen tahtiin ja uutta sukkaakin pukkaa. Olen saanut nyt nämä Liekki -sukat valmiiksi ja uusi sukkamallikin on jo puikoilla. Nämä Liekki -sukat olivat aika takkuista neulottavaa, mutta sain kuin sainkin ne vihdoinkin valmiiksi ja olen siitä vähän ylpeä.

Ylpeä siksi, että olisin voinut jättää ne keskenkin. Täytyy myöntää, että kiusaus oli hetkellisesti suuri tehdä juuri niin. Laittaa nämä sukat vain kaappiin ja tehdä jotain muuta. Syynä tähän neulejumiin ei ollut se, että tämä sukkamalli olisi ollut jotenkin ikävä tai huono, en vain tahdo jaksaa neuloa yksivärisiä sukkia ja näissä jalkaterät olivat ne yksiväriset.

IMG_20210527_110059_400x533.jpg

Sukan varret olivat varsin kivat neuloa ja valmistuivatkin nopsaan, mutta siinä vaiheessa, kun minun piti ruveta neulomaan nuo jalkaterät, vauhti hidastui, kunnes se hiipui sitten hetkeksi kokonaan. Eikä tähän neulejumiin auttaneet hyvät TV-ohjelmat, vastakeitetty kahvi tai äänikirjatkaan. Tuo jalkaterä oli niin pitkä ja lanka ohutta, että sen neulomiseen tuntui menevän ikuisuus.

IMG_20210524_112330__01__01_400x400.jpg

Valmiin jalkaterän pituus on näissä sukissa siis 29 senttiä eli yhtä paljon kuin A4 -paperiarkissa on korkeutta. Sanonkin tämän kokoisista sukista joskus, että ne ovat A nelosen kokoiset sukat 😊. Nyt ne on kuitenkin tehty ja olen itse tosi tyytyväinen lopputulokseen. Niistä tuli juuri sellaiset kuin pitikin ja sukkien saaja on myös oikein tyytyväinen sukkiinsa 😊

IMG_20210527_105746_400x533.jpg

Sitten minun täytyy kertoa viimeisimmästä kirjahankinnastani. Sain viime viikolla nimittäin postissa vihdoinkin kauan odottamani kirjan, eli Lumi Karmitsan uusimman Villit vanttuut ja vallattomat villasukat 3 -kirjan <3 Enkä ollut kyllä pettynyt hankintaani, nyt minulla on koko sarja.

Makuasioistahan ei voi kiistellä, mutta minusta Lumi on yksi Suomen taitavimmista ja parhaista kirjoneuleiden suunnittelijoista. Ja nimenomaan kirjoneuleiden. Hänen mallinsa ovat todella kauniita, eikä niitä voi edes verrata esim. minun omiin tuotoksiini. Tästä uudesta kirjasta löytyykin paljon luonto- ja eläinaiheisia malleja, eikä huumoria ole taaskaan unohdettu 😊

IMG_20210520_095953__01_400x400.jpg

Minun tavoitteeni on neuloa tästä kirjasta vielä tämän kesän aikana ainakin kaksi sukkamallia. Toiset ovat nimeltään Gangstapuput ja toiset ovat Nörttipuput. Ne ovat minusta kerrassaan hauskat sukat ja sopivat minun ajatusmaailmaani paremmin kuin hyvin. Ennen kuin pääsen aloittamaan näiden sukkien neulomisen, minulla on to do -listalla vielä kolmet sukat neulottavana.

Kiitos taas sulle, Kikiliakii

Liekkisukat
Koko: 45
Puikot: 2.75 mm
Langat: Novita Nalle
Langanmenekki: 140 g

Malli: Liekkisukat
Suunnittelija: Katja Makkonen
Ohje: Lankajengi.fi