Part 2

Tämä on eläinkunnan elämää,
toimeen tullaan mää ja sää.

 

Jänö säihkysäären sukat

Kuva9_400x397.jpg

Jänis kerran illalla peilin edessä hääri.
Taidan olla tämän metsän säihkysääri.

 

Nalle nappisilmän sukat

Kuva31_400x400.jpg

Kun ei ole kiire, nukun aamuisin pitkään.
Mua eivät häiritse, metsän äänet mitkään.

 

Hillevi hirven sukat

Kuva8_400x400.jpg

Vaikka olen kookas hirvi, kaipaan silti lempeä.
Olen varsin hauska neito ja hiton hempeä.

 

Pikku poron sukat

Kuva26_400x400.jpg

Pikku poro kurkki iloisena raosta aidan,
jängälle mukaan mennä minäkin taidan.

 

Villikissan raitasukat

Kuva10_400x400.jpg

Olen aika kuuma kissa, vaikka itse sanon.
Maidon otan baarissa, sammuttaa se janon.

 

Hiiri harmajan sukat

Kuva30_400x400.jpg

Olen pahalla tuulella, ymmärrät sen varmaan.
Löysin tänään turkistani yhden karvan harmaan.

 

Neiti possun sukat

Kuva19_400x400.jpg

Huoneessa kaikki sekaisin, näin asustelee neiti possu.
Kaikki tavarat levällään, hukassa neidin tanssitossu.