Kiitti äiti

Koska olen luonteeltani hiukan yllytyshullu mitä tulee neulomiseen, niin saivat nämäkin jouluiset Kainuun lapaset alkunsa. Äiti heitti minulle ohimennen haasteen, että neuloppa hänelle jouluiset Kainuun lapaset ja niin minä tietysti otin haasteen vastaan B) 

DSCN5474%20%282%29_400x400.jpg

Eihän siinä auttanut muu kun istua taas Excelin ääreen ja ruveta piirtämään. Värien valinta ei ollut ihan helppo juttu ja varsinkin lapasen pohjaväriä joutui miettimään, mutta sitten nuo värit vaan löysivät paikkansa, niin kuin yleensä aina :)

Ensin neuloin tämän alla olevan pätkän lapasesta ja se näytti jotenkin tosi pelkistetyltä sellaisenaan. Ajattelin, että siihen olisi kiva lisätä vielä kyllä jotain katsottavaa. Kimallelanka olisi ollut kiva lisä, mutta sitä minulla ei nyt ollut.

DSCN5478%20%282%29_400x400.jpg

Niin lisäsin noihin kukkiin (tai marjoihin) nuo punaiset pilkut ja johan rupesi lapanen näyttämään jo joltain eli mun näköseltä lapaselta :) 

DSCN5482%20%282%29_400x400.jpg

Tässä alla lapanen kämmenpuolelta. Siinä on melkein samanlainen sydänkuvio kuin noissa Pikku Myy lapasissakin. Fiksasin sitä hiukan tähän lapaseen sopivaksi. Siihen olisi voinut piirtää kyllä jotain muutakin, mutta minua laiskotti siinä kohtaa B)

DSCN5484%20%282%29_400x400.jpg

Tässä lopuksi lapanen vielä sivusta kuvattuna. Lapasen sivuihin tulee "kehykset", jos joku ymmärtää nyt mitä tarkoitan...

DSCN5485%20%282%29_400x400.jpg

Mukavaa maanantaita just sulle!

Mä keittelen kunnon kahvit ja jatkan näiden jouluisten Kainuun perinnelapasten neulomista :)