Se on moikka :)

Rupesin tuossa ennen joulua neulomaan välitöinä pieniä vauvansukkia. Ajatuksena on lahjoittaa ne ensi jouluna sitten jonnekin synnärille tai Hopelle. Kokosinkin nyt tähän postaukseen valmiiksi saatuja sukkia.

vsukk2_717x400.jpg

Jokainen sukkapari näistä on erilainen ja itse suunniteltu. Nämä ovatkin olleet sen vuoksi aika hidastöisiä tehdä. Helpommallakin olisi voinut päästä mutta ei, kun kyseessä olen minä :) 

vsukk1_872x400.jpg

Kantapäät olen neulonut pintaneuleina ilman sen kummempia ohjeita. Vauvansukan kantapää kun ei kulu käytössä samalla tavalla, kuin meidän jotka jo kävelemme. Olen muutenkin käyttänyt näissä sukissa tuota Adlibriksen edullista Baby Merinoa, koska minusta se on ihan hyvä lanka.

vsukk5_400x400.jpg

Tuo lanka kestää kyllä sen ajan, minkä vauva ehtii sukkia pitämään. Vauvansukkien käyttöikä kun on niin lyhyt. Sen lisäksi pidän tämän Baby Merinon värikartasta. Se on laaja, eli värejä löytyy. Ja ei. Tämä ei ollut sitten maksettu mainos :D

Tässä alla ovat nyt nuo lumileikit -sukat valmiina. Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuo valitsemani "vaaleansininen" lanka on väärän värinen, mutta muuten sukista tuli ihan ookoot.

vsukk4_400x400.jpg

Ehdin tuossa neuloa jo seuraavatkin sukat valmiiksi. Ihan tällaiset perus kerrosrivinoususukat. Pikkuiset ja vaaleanpunaiset <3 Joukkoon laitoin vaaleanharmaata ja valkoista. Tämä väriyhdistelmä on aika pettämätön kolmikko, jos haluaa neuloa jotain söpöä.

vsukk3_400x400.jpg

Minulla on nyt seitsemän paria vauvansukkia valmiina. Se ei ole paljon, jos aion lahjoittaa nämä sukat jonnekin, mutta onneksi tässä on vielä reilusti aikaa tehdä näitä pikkuruisia sukkia lisää :)

vsukk6_400x400.jpg

Juuri nyt minulla on puikoilla pistaasin vihreät vauvansukat. Niistä tulee muuten yksiväriset, mutta sukan varteen neulon ruutuja. Palaillaan taas, kun saan jotain valmista aikaiseksi! :)

Lumileikit -sukat
Koko 19-20 (6-12 kk)
Puikot 2,5 mm
Silmukoita puikoilla joustimissa 11, varressa 12, jalkaterässä 11
Lankana Adlibriksen Baby Merino
Langanmenekki 35 g
Tehnyt Kikiliakii

Vauvan kerrosrivinoususukat
Koko 19-20 (6-12 kk)
Puikot 2,5 mm
Silmukoita puikoilla joustimessa 11, muuten 11, 12, 11 ja 11
Lankana Adlibriksen Baby Merino
Langanmenekki 35 g
Tehnyt Kikiliakii