Heipsanrallaa,

se olis taas maanantaipäivä ja mulla kilisee täällä jo näin aamusta sukkapuikot :) Lupasin neuloa ystävälle Yksi joululahjaksi kirjoneulesukat ja hän sai valita sukkamallin ja siihen sopivat värit.

No. Tässä ensimmäinen sukka odotteleekin jo sovitusta, väreinä vaaleanpunainen, viininpunainen, valkoinen ja harmaa. Sukkamallina on Sissukan äitienpäiväsukat, josta jätin äiti -tekstin pois ystävän pyynnöstä. Hän kun on sinkku ja lapsiakaan ei vielä ole :)

DSCN5134%20%283%29_400x400.jpg

Tätä sukkaa oli ihana neuloa. Siinä on lyhyet langanjuoksut ja jälkikin on näin paljon tasaisempi. Lisäksi kuviot oli helppoja ja siksi sukka valmistuikin vuorokaudessa :) Ohje alkuperäisiin sukkiin löytyy facebookista Sissukat -sivuilta.

DSCN5152%20%282%29_400x400.jpg

Sitten asiasta seuraavaan

Suunnittelen täällä jo seuraavia joululahjasukkia :) Ystäväni Kaksi kävi eilen luonani kahvilla ja esittelin hänelle viime aikaisia aikaansaannoksiani. Hän kertoi pitävänsä kirkkaan värisistä villasukista, kun pukeutuu muuten aina mustaan ja harmaaseen.

Niin mun päässä syttyi sellanen pikku lamppu ja ajattelin neuloa hänelle jouluksi räsymatot. En oo ennen neulonu sellasia, joten mietin tässä nyt noita lankavalintoja. Tässä omistamani pätkävärjätyt langat on.

DSCN5141%20%283%29_400x400.jpg

Mun järkeni sanois, että nämä alla olevat langat sopis jotenkin yhteen (?)

DSCN5145%20%283%29_400x400.jpg

Ja toinen vaihtoehto on tässä:

DSCN5142%20%283%29_400x400.jpg

Olen menossa kohta kauppaan, niin täytyy vilkasta noita lankoja, jos sieltä löytyis joku sopiva kaveri näille langoille. Eipä mulla muuta tällä kertaa.

Kivaa maanantaita sulle! :)