Neuletyöt - Knitworks 42, 44, 45 and 46

joukrans%20005_850x311.jpg

Valmiita töitä

No heippa! Miten sun jouluvalmistelut etenee? Minulla siinä ja siinä, koska olkapää on määrätty nyt lepoon ja olen neulekiellossa. Sain juuri ja juuri neulottua ne pakolliset joululahjat valmiiksi, ennen kuin kielto tuli. Ja voi. Kylläpä harmittaa ihan vietävästi tämä lepoilu.

Salaakaan en pysty neulomaan, kokeilin sitä kyllä :D Olkapää ilmoittelee olemassaolostaan heti, kun otan sukkapuikot esiin. Olen huomannut nyt, että minun päiviini on ilmestynyt iso musta aukko. Minulla on yllättäen paljon tyhjää tilaa päivissä, enkä oikein tiedä mitä tekisin.

Niinpä tämä postaus sisältää nyt kuvia valmiista töistäni ennen neulekieltoa. Täytyy katsoa sitten tammikuussa, josko pystyisin taas neulomaan. Siihen asti mennään sillä mitä on annettu.

Lumin Norsut

Olen unohtanut laittaa tänne blogiin kuvan näistä Lumi Karmitsan "Norsut" sukista, joten tässäpä tämä kuva nyt on. Nämä sukat onnistuivat hyvin ja niistä tuli ihan nätit näilläkin väreillä. Kun rupesin neulomaan sukkien varsia, minua hirvitti hiukan ensin sen pitkä kaavio, mutta kuten niin usein ennenkin, se oli helppo neuloa kun jyvälle pääsi.

Minä pidän Lumi Karmitsan kirjoneulemalleista ja olenkin odotellut jo pitkään, että koska häneltä ilmestyisi uusi kirja. Näiden sukkien ohje löytyy kirjasta "Suuri suomalainen toivesukkakirja, miesten sukat". Lankoina minulla oli näissä Novita Nalle ja Gjestal Maija.

20201128_102348_533x400.jpg

Glögipullon suojus

Tässä on taas kuva neulomastani glögipullon suojuksesta. Tein sen viime tinkaan glögipullon päälle ennen kuin joululahja lähti eteenpäin. Minulla ei ollut tähän valmista ohjetta. Valitettavasti en ehtinyt enkä muistanutkaan ottaa kuvaa valmiista suojasta. Tässä siis ainoa kuva siitä. Tämä lahja on lähtenyt jo uuteen kotiin. 

20201203_125855_400x400.jpg

Joulukortit 2020

Tässä on minun vuoden 2020 joulukorttini. Tein tänä jouluna kaikille ystäville ja tuttaville samanlaiset tonttukortit. Tontunlakki ja parta on virkattu. Eli kyllä, tartuin pitkästä aikaa virkkuukoukkuun ja koukuttelin menemään 10 tontunpäätä. Ohje on omasta päästä tempaistu juttu.

Nämä tontunpäät ovat ihan ookoo, mutta muuten olisin voinut suunnitella kortista ehkä hiukan toisenlaisen. Tontun pää olisi päässyt enemmän oikeuksiinsa ilman tuota taustalla olevaa kuviopaperia. Nyt tuo taustapaperi syö hiukan tontun näkyvyyttä. Mutta. Näin nyt tänä vuonna. Ensi vuonna on sitten uudet kujeet :)

20201208_105707_294x400.jpg

Latvian lapaset

Tämä lapaskuva on peruja jo vuoden takaa. Olen jostain syystä jättänyt laittamatta tämän kuvan tänne blogiin. Lupasin vuosi sitten neuloa äidille jouluiset lapaset ja tällaiset "pinkit Krookukset" tippuivatkin sitten puikoilta. Malli on kirjasta "Latvian lapaset". Tuossa kirjassa onkin aivan ihania lapasmalleja, joita olisi joskus kiva neuloa lisää. 

DSCN5632_400x400.jpg

Talvikranssi

Viimeisenä näytän teille tämän talvisen (joulu) kranssin tekeleen. Nyt sanon suoraan, että tätä en aio tehdä valmiiksi, vaan puran sen pois. Suojus on liian löysä ostamaani styrox-renkaaseen, enkä muutenkaan ole ihastunut tähän tuotokseen. Enkä tiedä miksi.

20201210_125350_400x400.jpg

Tuo poron (hirven) pään kaavio on kirjasta "Kirjoneuleen uudet kuviot", joka onkin ihan ostamisen arvoinen kirja. Kirjasta löytyy 200 erilaista modernia kirjoneulekaaviota aina kakkivista possuista geometrisiin kuvioihin asti.

Olen itse ihastunut kirjaan ja haluaisin tyypata sen kaavioita enemmänkin. Niitä saa käyttää ihan luvan kanssa ja pienin muokkauksin niitä voi käyttää melkein missä vain. Ostin itse tämän kirjan Adlibriksen alesta kympillä, eli se ei ollut kauhean kallis investointi. 

20201210_125137_400x400.jpg

Tässäpä näitä pieniä joulujuttuja tällä erää. Lämmintä joulun odotusta sulle <3

Kikiliakii

Here are some little christmas things I have made.