Neuleohjeet 2018 - Knittingpatterns 2018

DSCN2808_400x400.jpg

Hei,

olen saanut tosi paljon kyselyitä koskien näitä Carita Eskolinin suunnittelemia Helmisukkia. Syy tähän lienee se, että kirjoitin taannoin vuonna 2018 näihin oman ohjeen itselleni muistiin ja laitoin sen tänne blogiin. Olen sittemmin poistanut kyseisen ohjeen, koska olen kokenut, että minulla ei ole lupa jakaa sitä tänne.

Minun pitäisi kysyä Caritan lupa sen julkaisuun (!). Yritän olla aika tarkka näissä tekijänoikeusasioissa, sen minkä niistä nyt ymmärrän. Joten. Niin ihanaa ja mukavaa kuin olisikin jakaa tuo kyseinen ohje tänne, niin en voi valitettavasti tehdä sitä :(  

DSCN2788_400x400.jpg

Olen siis pahoillani tästä asiasta :(

Voin kuitenkin kertoa, että Youtubessa on olemassa tähän neuleeseen jossain ohjevideo. Millä nimellä se sieltä löytyy, en valitettavasti enää muista. Jos mietit nyt sitä, miten ne helmet sinne neuleeseen sitten lisätään, niin tässä on ohje helmien lisäämiseen virkkuukoukun avulla. Video on englanninkielinen mutta selkeä:

https://www.youtube.com/watch?v=r1-0SrOjFiw

Jos joku tietää näistä tekijänoikeuksista enemmän, niin vinkkaa toki siitä minulle! Olen itse miettinyt tätä asiaa paljon ja päätynyt tällaiseen ratkaisuun tässä asiassa.

Ystävällisesti Kikiliakii