Vuoroin virkaten

Miniä pyysi minulta tuossa taannoin, että virkkaisin hänelle kaksi pikkulaukkua, jonne mahtuu kännykkä ja kotiavaimet. Toisesta hän haluaa tosi värikkään, mielellään limenvihreän ja toisesta hiukan tyylikkäämmän värisen. Nooh. Minä lupasin virkata laukut ja rupesin etsimään kaupoista sopivaa lankaa.

DSCN2587_400x400.jpg

Menin siis lankakauppaan nro 1 ja löysinkin sieltä limenvihreää lankaa, jes :) Lanka oli tosin hiukan kallista, mutta mitäpä sitä ei lastensa eteen tekisi. Niin näytin langan miniälle ja hän totesi, että olisi kiva jos limenvihreän seurana olisi vielä toinenkin väri. Juu'u. Eurot vain vilisivät silmissä kun lähdin etsimään uudestaan lankaa ja nyt lankakaupasta nro 2.

DSCN2580_400x400.jpg

Kun sitten astuin lankakauppaan nro 2, luulin päässeeni taivaaseen. Kauppa oli täynnä lankoja lattiasta kattoon. En tiennyt että meidän pikku kylässämme on tällainenkin lankakauppa! Kun kerroin sitten ongelmani kauppiaalle, hän näytti minulle nämä yllä olevat langat ja nyt minä olen sitten rakastunut <3

Ihka oikeasti rakastunut. Lankoihin. <3 Niin miniä sai mieleisensä laukkulangat. Hän valitsi langakseen lopulta siis tuon oikean puoleisen turkoosi-lime-sinisen langan. Tämä yllä oleva lanka ei ole suomalaista lankaa, se on tuotu Suomeen Liettuasta, mutta se on 100% merseroitua puuvillaa. Eikä hintakaan ollut paha.

Minun seuraava broggikseni onkin nyt siis virkata näistä langoista kaksi laukkua. Ohjetta ei aio etsiä mistään, aion mennä nyt mututuntumalla, kun kyse on ihan peruslaukuista. Kerron sitten miten työt edistyvät :)