Hupsista

Minä täällä taas!! :D

On niin hyvä ilma kuvata, että otin nyt oikein ryhmäkuvan joulukalenteristani, vaikka se onkin vielä vähän kesken. Onneksi pihan ohi ei tällä kertaa kävellyt ketään, kun raahasin pihalle pienen pöydän ja kuvasin pussukkani siinä B) Vähän tuli kylmä kuvatessa, mutta mitäpä sitä ei tekisi neuleidensa eteen ;)

Minulla on tapana kuvat kaikki käsityöni. Siis aivan kaikki. Osaksi siksi, että opiskellessa opettaja neuvoi tekemään niin. Näin niihin saa toisenlaista perspektiiviä ja kuvia voi sitten tarvittaessa käyttää myöhemmin esim. ideana tai mallina jollekin uudelle. 

Ne ovat myös muistoja siitä, mitä olen tehnyt. Pidän myös tuotosteni kuvaamisesta ja arvaatte jo varmaan, että näitä kuvia ei löydy arkistoistani kymmentä vaan muutama sata kappaletta. Olen kuvannut kaikki käsityöni siitä lähtien, kun sain ensimmäisen digikamerani noin 10 vuotta sitten.

DSCN3813dd_500x500.jpg

Tältä tuo joulukalenteri nyt tässä vaiheessa näyttää. 17 pussia on valmiina ja 7 odottaa vielä neulomista. Tämä on ollut kyllä tosi hauska projekti. Olen tykännyt. Ja tämä kalenteri on varmasti minun näköiseni :)

DSCN3817_400x400.jpg

Tässäpä nuo 3 viimeisintä pussia. Kaksi niistä on neulottu yksivärisinä kohoneuleina ja kolmas esittää lumiukkoa :) Äitini ehdotti sen neulomista. Minulle "ei voi" antaa tuollaisia ideoita, koska innostun niistä ja seuraavana hetkenä jo toteutan ideaa ;) Toisaalta on kyllä ihan hyvä saada ideoita muiltakin :)

DSCN3791_400x400.jpg

Tästä lumiukkopussista tuli niin kiva ja söpö, että haluaisin jakaa siitä koituneen ilon teidänkin kanssanne ohjeen muodossa. Mutta. Tämä edellyttää sitä, että laitatte jonkun kommentin siitä tänne, että haluatte ohjeen. Jos kommentteja ei tule, tuo ohje jää minun omiin arkistoihini :)

DSCN3821_400x400.jpg

Tämä harmaan pussin kohoneule on nimeltään kudosmainen palmikko ja sen ohje löytyy Neulemallien käsikirjasta.  Tuosta kirjasta löytyy kivoja malleja, mutta huomasin, että ohjeet on kirjoitettu tasoneuleille. Eli ne täytyy itse muuttaa pyöröneuleisiin sopiviksi, mutta muutaman mallin pähkäilleenä voin sanoa, että se ei ole kauhean vaikeaa.

DSCN3823d_400x400.jpg

Tässä on sitten joulukalenterin viimeisin pussi. Se on neulottu valkoisesta Nallesta ja mallin nimi on poimutettu joustinneule. Ohje on varsin helppo ja lopputulos on kaunis luonnossa :) Malli on peräisin myöskin Neulemallien käsikirjasta.