Neuletyö - Knitwork 13 / 2021

Kuva5_850x295.jpg

Monenmoista juttua

No huomenia sinne :) Miten sun aamu on startannut? Mun aamu on startannut ihan kivasti kahvin voimalla ja Novaa kuunnellessa. Pakkanen on laskenut nollaan täällä Turun seudulla ja lunta sataa hiljalleen lisää <3 Ajattelin koota tähän postaukseen tänään monenlaisia kivoja juttuja, pysy siis kanavalla :)

Ihan ensimmäisenä kerron ainakin minulle itselleni kauan odotetun ja iloisen uutisen :) Lumi Karmitsalta tulee toukokuussa ulos v-i-h-d-o-i-n-k-i-n uusi kirja. Villit vanttuut ja vallattomat villasukat 3. Aion itse ennakkotilata tuon kirjan Handfinnishedin sivuilta heti, kun rahavarat sen vain sallivat <3 Aaawwww, ihana uutinen <3

DSCN8016%20%282%29_400x533.jpg

Sitten palaan hetkeksi näihin tajunnanvirtasukkiin. Näitä sukkia oli tosi kiva neuloa, kuten olen jo kertonutkin teille :) Laitan tähän alle kuitenkin kuvan siitä, mitä tein melkein koko eilisen päivän. Arvaatte jo varmaan mitä.

No päättelin näiden sukkien kaikki 100 langanpäätä, ja minä kun en tykkää päättelemisestä sitten ollenkaan. Minulla on tapana jättää sukkien päättely aina viime tinkaan. Eli kun sukkia ja lapasia on kertynyt jo iso pino lipaston päälle, tartun vasta sitten neulaan ja aloitan ison päättelyurakan.

Auts. Tähän hommaan hujahtaakin sitten aina ihan muutama päivä. Sitten lupaan itselleni, etten jätä enää sukkia päättelemättä kun ne valmistuvat, kunnes teen taas niin :D

 DSCN8065%20%282%29_400x533.jpg

Seuraavana ajattelin hehkuttaa sitä, kuinka kävin Cittarissa ruokaostoksilla ja ostin keväisiä pastellinvärisiä lankoja tosi halvalla :) No. Tein niin.

Olen nyt näin kevään kolkutellessa jo ovelle ihastunut pastellinvärisiin lankoihin ja jos tunnen itseäni yhtään, niin sukkieni värimaailma tulee muuttumaan tässä kevään aikana vielä pastellinvärisiksi :)

Tästä myhome living -langasta, jota sai muuten Cittarista 3 kerää kympillä, kysyisin, millaista lankaa se on käytössä? Kestääkö ja nukkaantuuko? Tästä langasta löytyi niin herkullisia värejä, että ajattelin kokeilla kyseistä lankaa ja testata langan. Toimin itse tässä projektissa koehenkilönä, ennenkuin päästän tällä langalla neulottuja tuotteita maailmalle.

DSCN7829_533x400.jpg

Sitten mainospala tai ei sittenkään. Olen ajatellut ottaa nyt tässä neule-elämässäni uuden askeleen ja ihan kokeilla vaan neuleohjeideni myymistä pientä korvausta vastaan täällä netissä. En ole ennen tehnyt tällaista juttua, se on siis minulle jotain ihan uutta. Neuleohjeita olen kyllä kirjoittanut vaikka kuinka paljon.

Tässä alla on kolme kuvaa näistä kolmesta neuleohjeesta, joilla ajattelin lähteä liikenteeseen. Nämä ohjeet tulevat siis  uudelle Lankajengi sivustolle myyntiin 1.3. alkaen. Kannattaa käydä kurkkaamassa avajaispäivänä nuo sivut, sillä siellä on arvontaa ja paljon muutakin nähtävää. 

Tämä sivusto on suomenkielinen ja suomalaisille ohjeille tarkoitettu eli siinä mielessä hyvinkin turvallinen paikka :) Jopa Merja Ojanperä on lähtenyt mukaan tähän juttuun omine kauniine sukkaohjeineen, eli sivusto on ihan varteenotettava paikka.

Eli. Jos sinulla on pöytälaatikossa jemmassa joku tosi hyvä sukkaohje, niin nyt kannattaa laittaa ohje Lankajengin sivulle menemään! :) 

1. ohje: ILLUUSIOT kirjoneulesukat

illuusiot%202_350x467.jpg

2. ohje: KEKSIMONSTERIT lasten kirjoneulelapaset

KEKSIMONSTERIT%2011_350x467.jpg

ja 3. ohje: MIUMAUT lasten kirjoneulelapaset <3

miumaut%2022_350x467.jpg

Tähän loppuun minulla olisi teille nyt yksi kaino pyyntö. Mahtaisiko täältä blogin kautta löytyä näille MIUMAUT -lapasille yksi testineuloja? Yksi testineuloja minulla jo näille lapasille on.

Jos haluat saada tämän ohjeen siis itsellesi ja testineuloa lapaset, niin laita minulle viestiä sähköpostiin: [email protected]. Olen ihan mukava tyyppi, minua ei tarvitse arkailla sen enempää :)

Palkkaa en voi tästä testineulonnasta maksaa, mutta korvauksena ja kiitoksena vaivannäöstäsi saat kaikki nämä 3 ohjetta itsellesi veloituksetta ensimmäisten joukossa :) Toimitan ohjeet sinulle PDF -tiedostoina suoraan sähköpostiisi. Suosittelen näitä ohjeita, ne ovat selkeitä ja helposti ymmärrettäviä ja vielä kivan näköisiäkin :)

miumaut%2033_350x467.jpg

Se mitä toivon sinulta, on yksi valokuva testineulomastasi neuleesta ja lyhyt palaute ohjeesta. Nämä voit laittaa minulle ihan sähköpostilla. Odotan, että kerrot jos huomaat ohjeessa jonkun selkeän virheen ja mitä ajatuksia sinulla ohjeesta heräsi. Oliko ohje hot or not.

Kerrothan myös sen, haluatko vielä joskus jossain vaiheessa testineuloa minulle jotain vielä uudestaan, en loukkaannu jos sanot ei. Tämä on ihan vapaaehtoista.

Lupsakkaa lauantaita sinne!

Lämmöllä, Kikiliakii

Lisätietoja MIUMAUT -ohjeesta: Lapaset neulotaan kokonaan kirjoneuleena puikoilla 2.5 mm. Puikko- ja lankasuositusta täytyy noudattaa. Lankoina voi käyttää ihan Novita Nallea tai Gjestal Maijaa. Silmukointia ohjeessa on pienen sydämen verran, ei sen enempää. Ohjeessa on kaksi kokoa, joista neulot vain toisen.