Sukkia kerrakseen

Sillä aikaa kun minä virkkaan lisää laukkuja, ajattelin näyttää teille mitä olen kesällä puuhaillut :) Suunnittelin tuossa kesähelteillä (!) lastenlasten leikeistä inspiroituneena lapsille 15 paria villasukkia. Huh.

Ideoita näihin "luomuksiin" sain mm. lasten leikeistä, haaveammateista ja lasten rooliasuista, ohjeet ovat tietysti omia. Olen käyttänyt näissä sukissa yhtenä tekniikkana silmukoiden jäljittelyä, koska minusta se on hauskaa puuhaa.

Toiset tykkää siitä ja toiset ei, se on kai ihan makuasia :)  Minusta tämä oli hauskaa vaihtelua tavalliseen perussukkaan ja näitä oli kiva suunnitella :)

pol3_400x400.jpg

Muistatte varmaan kuinka lapsena oli tapana leikkiä usein rosvoa ja poliisia? Minä ainakin olen leikkinyt tätä leikkiä, vaikka tyttö olinkin. Nyt lapsenlapseni leikkivät sitten tätä leikkiä :) Siitä inspiroituneena syntyivät meidän pojille nämä rosvo- ja poliisisukat.

pol1_400x400.jpg

Ensin tein nämä poliisisukat. Tutkin netistä poliisien virkavaatetusta ja näissä poliisisukissa onkin näkyvissä vaikutteita suomalaisten ja amerikkalaisten poliisien asuista. P-kirjain rintapielessä tarkoittaa tietysti poliisia :) 

ros1_400x400.jpg

Nämä rosvosukat ovat saaneet taas vaikutteita suoraan amerikkalaisten vanhanajan vankien kliseisistä asuista, rosvoilla kun ei ole omia virallisia työasuja ainakaan minun tietääkseni :) Näillä rosvoilla on kasvoillaan hauskat kiemuraiset viikset ja iloinen ilme.

pol2_400x400.jpg

Pojanpojat tunnistivat sukat, mikä oli minulle iloinen yllätys, työni ei mennyt hukkaan :) He pitivät myös sukista niin, että laittoivat sukat heti jalkaan, vaikka ulkona oli +32 astetta lämmintä, huh.

Mietin tuossa, että kun olen näyttänyt teille nuo kaikki 15 sukkaparia, voin laittaa ohjeen yhteen sukkamalliin tänne blogiin näin ensi alkuun. Te saatte valita minkä :)

Koko 24-25 (26-27)
Puikot 3 mm
Silmukoita puikolla 11 (12)
Lankasuositus Novita Nalle tai teetee Pallas (50g=130m)
Langanmenekki 45 (55) g
Tehnyt Kikiliakii