Mukavaa perjantaita sinne :)

Mun joulumieli on edelleenkin kadoksissa, mutta ei anneta sen nyt häiritä. Jos katsoisi tänään Vain elämää -sarjan joulujakson ja se joulumieli tarttuisi sieltä tänne ruudun toisellekin puolelle ;)

Nämä liilat Kainuun lapaset valmistuivat tänään aamupäivällä. Oikeastaan sanon nyt tarkennukseksi, että nämä on mun oma mukaelma niistä oikeista Kainuun perinnelapasista, nämä ei ole ne originaalit :)

 20191122_144701_400x408.jpg

Kauan nämä lapaset eivät ehtineet mulla olla, sain kutsun erään tuttavan synttäreille ja sinnehän nämä lapaset nyt sitten menee lahjaksi <3

Onneksi meillä sattuu olemaan synttärisankarin kanssa sama lemppariväri ja onneksi mä neulon (kudon), niin on aina jotain vietävää yllättävissäkin tilanteissa :)

20191122_115617_400x393.jpg

Nappasin nämä kuvat kännykkäkameralla ja toin läppärille. Musta tuntuu, että mä saan paljon parempia kuvia kännykkäkameralla kun tuolla mun vanhalla digikameralla. Harmi, mutta käyhän se näinkin.

20191122_114548_400x400.jpg

Tässä alla on sivukuva näistä lapasista. Siinä näkyy nuo "kehykset" joista puhuin joululapasten päivityksessä. Siis nuo raidat, jotka kiertää lapasen etuosan ja takaosan reunoja. Tuossa välissä on sitten neulottu aina 1 s mustalla langalla.

20191122_115107_400x405.jpg

Mitähän sitä nyt tekis? Tuli vähän ontto olo. Tarkistin äsken, että pakolliset jouluneuleet on nyt neulottu eli nyt mä voisin neuloa seuraavaksi ihan mitä mä itse haluan! Mulle se on välillä aika outo käsite, kun puikoilla on aina syntymässä jollekin toiselle jotain. 

Nuo Kainuun joululapaset mä jätän nyt kesken kokonaan ja palaan asiaan sitten joskus kun palaan. Sori äiti. Ehkä mä teen toisenlaiset joululapaset tilalle. Valonpisaroita sukat on myös kesken, mutta virkkaan ne pisarat niihin sitten pikku hiljaa ajan kanssa. Nyt voisin tehdä jotain muuta.

20191122_111643_400x399.jpg

Täytyy tutkiskella noita hyllyyn kertyneitä neuleohjeita, että josko sieltä löytyisi jotain kivaa neulottavaa. 

- - - - -

Nyt mä tiedän mitä mä teen seuraavaksi, mutta sitä mä en kerro sulle vielä :)

Lilat Kainuun lapaset
Koko/size Nainen, woman
Puikot/needles 2.75 mm
Silmukoita puikolla 16
Lankana/yarns Novita Nalle ja Gjestal Maija
Langanmenekki/weight 80 g